W logo prawda jest ukryta.
Są to cepy u koryta.
Kiedy gadzina ukąsi Żmudzina – od jadu Żmudzina zdycha gadzina

środa, 29 listopada 2023

Szatańskie wersety 2

Dzisiejszy odcinek "Szatańskich wersetów" poświęcam  wpływowi poety Tarasa Szewczenki na kształt ukraińskiego nacjonalizmu .

Książka Biskupa  Grzegorza Chomyszyna "Problem Ukraiński"  zawiera taki fragment:


Ponieważ bp. Chomyszyn jest świętym to pominąłem sprawdzenie faktów, ponieważ musiały być sprawdzone przez Watykan. Dla mnie jest więc pewnikiem, że takie treści zawiera twórczość Tarasa Szewczenki i że ocena wystawiona jemu przez Chomyszyna nie jest bezpodstawna. 

 Zachęcam do przeczytania broszury. Dostało się w niej i Ukraińcom i Polakom. Jest łatwa do przyswojenia i bardzo ciekawa. Wstrząsnęło mną sięgnięcie do proroctwa Jeremiasza. Czy nie odnosi się ono do dnia dzisiejszego? Dla mnie ta publikacja ma wartość ponadczasową. 

Bardzo mi się podobają obrazowe porównania zastosowane przez autora. W którymś miejscu mówi o tym że należy rzecz poznać a nie krytykować. Nie można winić jelenia za to że ma rogi, a konia za to że ich nie ma. Po latach satyrycznych doświadczeń też doszedłem do tego wniosku. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.