W logo prawda jest ukryta.
Są to cepy u koryta.
Kiedy gadzina ukąsi Żmudzina – od jadu Żmudzina zdycha gadzina

sobota, 11 listopada 2017

Oświadczenie Piotra Obarka

Do redakcji wpłynęło oświadczenie Piotra Obarka o następującej treści:

W związku z ostatnimi wypowiedziami Rektora UWM prof. Ryszarda Góreckiego na temat przyczyn zmian logotypu UWM, kłamliwie insynuującymi moją odpowiedzialność za koszty i problemy organizacyjne związane z wprowadzeniem nowego logotypu
oświadczam, co następuje:
  1.       Od końca 2014 r. rektor Górecki prezentuje wyjątkowo negatywną postawę  wobec mojej osoby,  eskalując   mobbingowe   działania deprecjonujące moje osiągnięcia zawodowe i artystyczne. 
  2.      Od tego czasu z inicjatywy rektora Góreckiego próbowano bezskutecznie pozbawić mnie najpierw stopnia doktora, potem prawa wykonywania zawodu, a następnie  doktora habilitowanego. 
  3.      Od 2014 r. wielokrotnie zwracałem się do rektora Góreckiego o zaprzestanie naruszeń moich praw autorskich zarówno do logotypu jak  i godła UWM. 
  4.        Pod koniec 2016 roku, po bezprawnych działaniach plagiatujących moje logo przez Studio Kreacja ze Śremu działające na zlecenie UWM, kierując się dobrem Uniwersytetu wystąpiłem z inicjatywą rozmów ugodowych, których celem było doprowadzenie do przestrzeganie prawa przez UWM i zażegnanie konfliktu. 
  5.  Negocjacje ugodowe zostały zerwane przez UWM, a sprawa obecnie rozpatrywana jest przez prokuraturę, która uznała mnie za pokrzywdzonego.
W świetle powyższego oświadczam, że nie ponoszę żadnej odpowiedzialności za koszty wprowadzanych przez rektora Góreckiego zmian symboli i insygniów uniwersyteckich. A wszelkie działania w tym zakresie są efektem wcześniejszych  decyzji rektora Góreckiego, który już w 2015 roku podjął decyzję o modyfikacji  logotypu mojego autorstwa bez mojej wiedzy i aprobaty.


Jako komentarz - UWM dokłada wszelkich starań, żeby udowodnić, że nie jest w stanie samodzielnie czegokolwiek dokonać. Tym razem przejawem tego zjawiska jest wymiana logo stworzonego wewnątrz UWM, ponieważ jego autor nie zalicza się do osób upatrujących swej kariery w obfitym wydzielaniu wazeliny dla przyjemności profesora Góreckiego. Niedosyt tej substancji doprowadził do tego, że rektor osobiście wypisuje peany na własną cześć pod pseudonimem "tomrich". Czy nie mamy do czynienia z jakąś absurdalną skrajnością? Uczelnia oraz pośrednio społeczeństwo będzie ponosić koszty nienawiści rektora do Piotra Obarka. 

Osobowość rektora Góreckiego przejawia się karykaturalnymi zachowaniami, które są kopiowane i wzmacniane przez otoczenie. Długofalowym i wyraźnym efektem jego działań jest spadek notowań uczelni i brak osiągnięć naukowych porównywalnych do wielomiliardowych nakładów państwa ponoszonych na rzecz UWM.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.