W logo prawda jest ukryta.
Są to cepy u koryta.
Kiedy gadzina ukąsi Żmudzina – od jadu Żmudzina zdycha gadzina

poniedziałek, 13 lipca 2020

Jestem ze wsi

Zastanawiałem się skąd się wziąłem. Wiadomo - przyniósł mnie bocian. No ale gdzie, kiedy i jak? Członkowie mojej rodziny odtworzyli historię bocianów, które kolejno przynosiły moich przodków. Udało się odtworzyć dotychczas 13 pokoleń sprawców mojej bytności na ziemi.

Przodkowie po kądzieli często sięgali do miecza i dawali łupnia Szwedom i Rosjanom. Zresztą, różnie to bywało.

1.  Monczuński Hieronim, brat Stefana (który zginął w 1611 od ran pod Smoleńskiem). Obaj rycerze Chodkiewicza (Katkus) .
2.  Monczuński Piotr
3.  Monczuński Jan
4.  Monczuński Daniel
5.  Monczuński Józef
6.  Monczuński Jan
7.  Monczuński Jakub 1745-1780
8.  Monczuński Wincenty 1773-1820
9.  Monczuński Aleksy 1863 ?
10. Monczuński Wincenty
11. Monczuński Stanisław ?-1947
12. Romanowska Urszula (de domo Monczuńska)
13. Poszewiecka Waleria (de domo Romanowska)
14. Poszewiecki Wiesław (p.o.Ducha)

A to jest miejscowość, w której mieszkały pokolenia 1-12. Tu bociany przylatywały, aby zapolować na żaby i przy okazji obdarzać Monczuńskich potomstwem. Opowiadanie o tym, że dzieci znajduje się w kapuście to jakaś straszna bzdura.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.