W logo prawda jest ukryta.
Są to cepy u koryta.
Kiedy gadzina ukąsi Żmudzina – od jadu Żmudzina zdycha gadzina

piątek, 2 marca 2018

Dla znających rosyjski - film

Gdy studiowałem w Kijowie, na ekranach telewizorów leciał serial "Nie można zmienić miejsca spotkania". Jedną z głównych ról w tym filmie gra Włodzimierz Wysocki. Rosyjski bard o chrypliwym głosie. Początkowo strasznie mnie wkurzały jego piosenki. Nie wiedziałem, kto to, nie rozumiałem słów, bo ich nie słuchałem. W miasteczku akademickim Politechniki Kijowskiej człowiek był bombardowany tą muzyką, wydostającą się z akademików. "Jakiś pijaczyna się wydziera"- tak sobie o nim myślałem.

Film opracowało Studio Kinowe w Odessie. Mroczna atmosfera powojennej Moskwy. Walka z bandytami. Półswiatek. Bezwzględny milicjant Żegłow z krwią na rękach. Skuteczny, Niekaralny. Grany przez Wysockiego.  Tak realistyczny obraz mógł powstać tylko w Odessie. Część scen istotnie kręcono w tym mieście. Kojarzą się z nim "Opowiadania Odeskie" Izaaka Babela. Odessa - nadmorska perła.

Dramaturgia serialu zbudowana jest z kontrastów. Tragiczny finał zawiera w sobie jednak nutę nadziei. Pięć godzinnych odcinków.  Raz w tygodniu po godzinie można poświęcić na poznanie olbrzymiego sąsiada. P.o. Ducha poleca.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.