W logo prawda jest ukryta.
Są to cepy u koryta.
Kiedy gadzina ukąsi Żmudzina – od jadu Żmudzina zdycha gadzina

sobota, 18 maja 2024

Byłem eksponatem

Dziś jest noc muzeów. W 2015 roku byliśmy z Basią w Daugavpils (Łotwa) w Centrum Sztuki Marka Rothko. Wynajęliśmy w muzeum  pokój na nocleg. Wtedy też była (jak dziś) noc muzeów. O tym dowiedzieliśmy się po przybyciu. Zakwaterowaliśmy się i ustawiliśmy się w kolejce zwiedzających. Pooglądaliśmy ekspozycje ( w tym bezcenne obrazy Marka Rothko). Po kolacji w pobliskiej restauracji udaliśmy się na spoczynek. Zapomnieliśmy zamknąć drzwi. Zwiedzający potraktowali nasz pokój jako część wystawy. Oglądali nas w skupieniu. Bardzo mi się podobało, bo niektóre dzieła Marka Rothko kosztują dziesiątki milionów dolarów. Nigdy nie byłem na oglądany w zestawieniu z tak drogocennymi przedmiotami. Byłem eksponatem! Troszkę z Basią się powygłupialiśmy korzystając z tej niezwykłej sytuacji wkręcaliśmy gości muzeum.

Mark Rothko

Dzieła tego przedstawiciela "abstrakcyjnego expresjonizmu" (jak miło to brzmi to w uszach matematyków) są najdroższymi obrazami malarzy współczesnych. Mark Rothko pochodzi z Daugavpils. Wcześniej, w 2013 roku byliśmy razem z sekretarzem Mrówki - Sławkiem pierwszymi gośćmi zagranicznymi w nowo otwartym muzeum. Widzieliśmy rodzinę artysty, która wypożyczyła obrazy dla muzeum.