W logo prawda jest ukryta.
Są to cepy u koryta.
Kiedy gadzina ukąsi Żmudzina – od jadu Żmudzina zdycha gadzina

sobota, 13 maja 2017

Vox populi vox Dei


Oto wyniki sondażu na temat intelektu Tomricha - rektora UWM - Ryszarda Góreckiego, internetowego trolla i hejtera, którego dzieła zestawiłem we wpisie "Alfabet Tomricha".


A tu ilustracja opracowania danych ankiety.



Aby scharakteryzować Tomricha jednym określeniem posłużyłem się następującą metodą. Każdej kategorii przydzieliłem odcinek o długości 20 jednostek. Wzorowałem się na skali IQ. Pomnożyłem wartości środków odcinków na ilości głosów oddanych na każdą kategorię, dodałem te iloczyny i podzieliłem prez łączną ilość oddanych głosów. Można zauważyć, że otrzymana  średnia (82,63) mieści się w pobliżu środka odcinka "lekko upośledzony" (70-90). Przy tej metodzie, niezależnie od wyznaczenia konkretnej długości, liniowo przeskalowany wynik będzie podobny. Respondenci jako zbiorowość uznali, że "lekko upośledzony" to najwłaściwsze określenie dla działalności Tomricha w Internecie.

Dlaczego werdykt respondentów wydaje się słuszny?

Uzasadnię to na podstawie wpisu: "Wasilewska. Górecki stworzył i rozwinął uniwersytet w tym 25-leciu, który jest najważniejszym wydarzeniem mi Olsztyna na przyszłe chyba setki lat. Hołowczyc, owszem jeździ, ale jaki z tego efekt dla naszej przyszłości. Dziwię się twoim komentarzem, chyba jest dla ciebie przystojny.".

Oznaką upośledzenia są defekty porozumiewania się z otoczeniem. W tym wady wypowiedzi. Nie mówi się "dziwię się twoim komentarzem." , tylko "dziwię się twojemu komentarzowi." . Zdanie "Górecki stworzył i rozwinął uniwersytet w tym 25-leciu, który jest najważniejszym wydarzeniem mi Olsztyna na przyszłe chyba setki lat."  wymyka się regułom. Opanowanie norm wykracza poza zdolności intelektualne Tomricha. Jeśli chodzi o stronę semantyczną, to użycie zwrotu "setki lat" przypomina mi  przypadek opisywany przez pewną psycholog. W odpowiedzi na pytanie, czy daleko jest do Szczecina,  badany napisał : Bardzo daleko, to są mile. Tomrich pisząc do Wasilewskiej "Hołowczyc ...chyba jest dla ciebie przystojny" pokazuje, że jego rozum operuje na poziomie pierwotnych instynktów. Instynkty te  nie są zniekształcone przez konwenanse kultury. Krótki wpis roi się od nieporadności. Ich gęstość jest rzadko spotykana.

Tomrich odróżnia się od innych internautów charakterystycznym stylem i rozumowaniem. Można go wyczuć nosem. Gdyby usunąć ze stron nicki to i tak wiadomo, które wpisy są jego dziełem.

Czego by nie mówić o naszej współczesnej cywilizacji to jednak osoby podlegające wykluczeniu intelektualnemu nie są wykluczone cyfrowo! Mogą nawet zostać rektorami i wiceprezesami Polskiej Akademii Nauk.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.