W logo prawda jest ukryta.
Są to cepy u koryta.
Kiedy gadzina ukąsi Żmudzina – od jadu Żmudzina zdycha gadzina

czwartek, 24 czerwca 2021

**UJ z nimi

Jak tu odpowiedzieć na pytanie z ankiety UJ bez lektury jakiegoś kompendium kultu gender? Może chociaż jakiś słowniczek pojęć podstawowych? Bo ja nie wiem czy jestem mężczyzną czy transmężczyzną, który nie zmieniał płci, choć zamierzał ze względu na wiek emerytalny ale od zamiaru odstąpił. Może nastąpiła przejściowa identyfikacja jako transkobieta, aby ostatecznie zostać transmężczyzną?  Czy zmiana płci ze względów ZUS-owskich to identyfikacja ze względów kulturowych? Wydaje się, że tak. Dwa lata temu zapragnąłem zostać emerytką.

Chutnik zapewne nie przyjedzie na Campus bo została wczoraj "zniknięta" z portalu campuspolska.pl i nie pomoże w zrozumieniu zagmatwanej rzeczywistości. Co się stało? 



Czy transkobieta to były mężczyzna, czy była kobieta? Czy może człowiek od razu się rodzi jako transkobieta lub transmężczyzna. To możliwe, bo przecież inaczej te dwie tożsamości byłyby dyskryminowane jako pochodne innych. Jakie transformacje są idempotentne? To fundamentalne pytania, odpowiedź na które pozwoliłaby mi narysować graf przejść i przybliżyć mnie do zrozumienia. 

Autorstwa Vindicator - Praca własna przy użyciu Inkscape, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=649726


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.